Kaip pakelti verslą į naujas aukštumas?

money tower
sxc.hu nuotr.

sxc.hu nuotr.

Pasak Kanados lietuvio Stasio Kuliavo, oro linijų bendrovės „Pilatus Centre Canada“ pardavimo ir verslo plėtros viceprezidento, kalbėjusio įvykusiame Pasaulio lietuvių ekonomikos forume, investicijos į bendruomenę ir socialinis darbas ne tik nėra pinigų išmetimas į balą, bet tai dar ir puiki galimybė pakelti verslą į naujas aukštumas.

Ar tikrai verslas turi rūpintis tik pelnu?

S. Kuliavo įsitikinimu, verslo kaip pinigų darymo organizacijos supratimas yra ne tik ribotas, bet ir žalingas. Jis skatina mąstyti principu „juoda ir balta“. Tačiau pasaulyje juk yra gerokai daugiau spalvų. „Kokia yra pagrindinė bendrovės atsakomybė? Ar kurti kuo didesnį pelną? O gal suteikti naudą visuomenei? Galbūt tai įmanoma daryti kartu? Gyvenime mėgstame absoliučias tiesas. Pavyzdžiui, du plius du visada bus keturi. Jeigu vieną dieną paaiškėtų, kad tai netiesa, padariniai mūsų civilizacijai būtų siaubingi. Laimei, du plius du visada bus keturi. Tai absoliuti tiesa. Ir nors versle, mano manymu, irgi yra absoliučių tiesų, bet viena jų nėra tokia, kad vienintelė verslo užduotis – bet kokia kaina siekti kuo didesnio pelno“, – kalbėjo Kanados lietuvis.

Socialus verslas dabartiniame pasaulyje tampa vis svarbesnis. Ir patys verslininkai, ir kiti žmonės įsitikina, kad toks verslo modelis neša naudą visiems.
S. Kuliavas

Jis įsitikinęs, kad verslas gali daug daugiau nei vien tik pajamų kūrimas. Verslininkams nederėtų savęs apriboti vien tik tuo. Galimybių yra gerokai daugiau. „Manau, kad Lietuvoje vis dar yra viena verslo rūšis, kuri gana menkai išplėtota ir kuri, mano manymu, šaliai galėtų atnešti tikrai nemažai naudos. Tai verslas, kuris stipriai jaučia ir socialinę atsakomybę. Tokie verslai ne tik dėl pelno, bet ir su tikslu išspręsti vieną ar kitą socialinę problemą. Labai svarbu, kad verslas ką nors grąžintų bendruomenėms ir taip prisidėtų prie jų augimo. Verslas turėtų rūpintis ne tik pajamų didinimu, bet ir vertybėmis, kurias jis atsineša“, – įsitikinęs S. Kuliavas.

Socialus verslas neša visokeriopą naudą

Socialus verslas dabartiniame pasaulyje tampa vis svarbesnis. Ir patys verslininkai, ir kiti žmonės įsitikina, kad toks verslo modelis neša naudą visiems. „Per pastaruosius kelis dešimtmečius ši koncepcija sparčiai plečiasi. Tas darbas bendruomenėse gali būti labai įvairus. Tiek aplinkosauginis, tiek pagalba vaikams, tiek antikorupciniai projektai. Mano gimtojoje Kanadoje Vyriausybė prieš kelerius metus netgi išreiškė viešą poziciją, kad socialiai atsakingas verslas yra kertinis bendruomenių augimo pamatas. Taigi net Vyriausybė skatina ir remia tokį verslą“, – teigė „Pilatus Centre Canada“ pardavimo ir verslo plėtros viceprezidentas.

Jis sako, kad pavyzdžių toli ieškoti tikrai nereikia. Net ir tokia gigantė kaip „Coca-Cola“ savo verslą grindžia socialinio atsakingumo idėjomis. „Paimkime kaip pavyzdį bene geriausiai žinomą prekių ženklą visame pasaulyje – „Coca-Cola“. Įmonės generalinis direktorius kadaise net yra pasakęs, kad jeigu rytoj susprogtų visi bendrovės fabrikai pasaulyje, „Coca-Cola“ vis tiek išliktų vertinga. Vien todėl, kad bene visa jos vertė telkiama į neįkainojamą turtą – vardą. Tai labai teisingas apibūdinimas. „Coca-Cola“ yra įsitraukusi į daugybę bendruomeninių projektų visame pasaulyje. Įmonės vertė tik auga. Ir auga ji kartu su į socialinius projektus investuotų pinigų kiekiu. Atsitiktinė koreliacija? Nemanau“, – sako S. Kuliavas.

Jo atstovaujama „Pilatus Centre Canada“ irgi laiko save socialiai atsakingu verslu. Įvairiems projektams ji skiria vis daugiau pinigų. Tačiau į šiuos pinigus žiūrima ne kaip į labdarą, o kaip į investiciją. Pernai įmonės apyvarta viršijo milijardą Kanados dolerių ir, pasak Kanados lietuvio, be socialinių projektų įtakos to nebūtų pavykę pasiekti. „Mano įmonė daugiausia dirba su Šiaurės Kanados bendruomenėmis. Kanada yra gana turtinga šalis, bet ir mes turime problemų. Pagrindinė yra vienų regionų nelygybė prieš kitus. Nusprendėme čia kuo nors prisidėti. Vykdome skrydžius į šiaurinius regionus, bendradarbiaujame su Raudonojo Kryžiaus organizacija. Daug investuojame ne tik į savo darbuotojus, bet ir mokome kitus žmones darbo įgūdžių. Šios mūsų investicijos atsiperka dešimteriopai, o gal net ir šimteriopai“, – tikina S. Kuliavas.

Povilas Sabaliauskas

bznstart 2




There are no comments

Add yours