Kas lemia sėkmingą interneto svetainės koncepciją?

website
website

sxc.hu pav.

„Jei tavęs nėra internete, tavęs nėra visai“ – tokią žinutę siunčia XXI amžius. Būtent ši itin sparčiai išplitusi tiesa sueikvoja didžiąją dalį mūsų, t. y. vartotojų, laiko. Pamenu, kai panorusi išryškinti seną fotoaparato juostelę, kone pusvalandį varčiau skirtingus ta pačią paslaugą siūlančių paslaugų teikėjų svetainių puslapius, kol atradau tą vienintelį, kuris šnabždėjo: „Aš esu teisingas sprendimas“, ir nesipriešinau, tik susimąsčiau, kuo ši svetainė geresnė už kitas, o tada sutikau rašytoją Aleksandrą Chudinskį, kuris atsakė į mano klausimą: „Ko gero, toji svetainė turėjo charizmą.“

Apie svetainės charizmą

„Būti madingam ir sekti kitų pavyzdžiu nėra sudėtinga. Jei negailėsite pinigų, galėsite užsisakyti kokybišką, visus standartus atitinkančią svetainę. Vis dėlto yra dalykų, kurių nenupirksi. Žinoma, dizainas gali laikinai pridengti, paslėpti problemas ar šaltį, sklindantį iš vidaus. Tačiau neįpūs jai gyvybės“, – įsitikinęs A. Chudinskis. Anot pašnekovo, svetainė, sukurta tik tam, kad egzistuotų, nesulauks sėkmės.

„Kai kurie svetainių užsakovai iš dizaino tikisi stebuklų, jie viliasi taip paslėpti parduodamos prekės trūkumus. Todėl kartais dizainerio prašoma sukurti vaizdą, kuris turėtų užpildyti tuštumą. Bet svetainės dizainas neturėtų atlikti iškamšos vaidmens, – aiškina pašnekovas. – Manau, kad vartotojai į svetainę žiūri ir ją vertina remdamiesi emocijomis. Juk jie žmonės. Sakykite, kokie žmonės jums patinka? Išradingi, įdomūs ir charizmatiški? Svetainė turėtų būti būtent tokia“, – teigia pašnekovas.

Lietuviškos svetainės dažnai prikimštos noru gauti bet kokį užsakymą. Asmeniškai aš svetainę, kurioje paslaugų teikėjai siūlo viską ir negali apsispręsti, ką moka geriausiai, tiesiog išjungiu.
A. Chudinskis.

Naudingumas

„Svetainė turi būti naudinga. Jeigu ji tik graži, bet nėra naudinga, jeigu ji neturi įdomaus turinio, tuomet tai tėra iškamša, – netuščiažodžiauja A. Chudinskis. – Esu sutikęs žmonių, manančių, kad sėkmės paslaptis slypi išvaizdoje, tokių, kurie mano, kad jų negerbia dėl to, kad neturi blizgančios, „oho“ efektą sukeliančios svetainės. Tačiau paklauskite savęs, kokioje svetainėje dažniausiai lankotės? Ar toje, kuri yra prabangi, ar toje, kuri iš tiesų naudinga?“ – klausia pašnekovas.

A. Chudinskio nuomone, įspūdingas dizainas savaime nėra blogis, tačiau reikia suvokti tai, kad dizaino paskirtis – pagražinti svetainės turinį, o ne juo būti.

Kurdami savo svetainės dizainą, naudokite tik kokybiškas nuotraukas, sudarykite galimybę palikti komentarą ar parašyti tiesiai jums keliaujančią žinutę, venkite bereikalingų, apkraunančių detalių ir informacijos. Šiuo atveju tinka universalia tiesa tapusi taisyklė: „Mažiau yra daugiau.“

Matykite ir vertinkite savo klientą

„Pastebiu, kad labai dažnai interneto svetainių savininkai užsigeidžia, kad jų svetainę lankytų kuo daugiau vartotojų, nori gauti kuo daugiau užklausų. Savaime tai nebūtų blogai. Bėda ta, kad padidinę lankytojų srautus svetainių savininkai neskiria laiko šioms užklausoms peržiūrėti arba, dar blogiau, nė nežino, kaip į jas atsakyti“, – įžvalgomis dalijasi A. Chudinskis.

„Jeigu įmonė nemoka bendrauti su savo pirkėjais bei nesugeba parduoti jiems prekių, nepadės net ir pati geriausia svetainė“, – įsitikinęs pašnekovas.

Apie tai rašoma autoriaus knygoje „Charizma. Kiek kainuoja interneto svetainė“, kurioje kaip pavyzdys pasitelkiamas donžuanas, vyras, sugebantis sužavėti daugybę moterų, nors kiti vyrai nepatraukia nė vienos. „Kita vertus, įmonei užtektų sužavėti bent kas antrą pirkėją. Tuomet nebereikės išmesti pinigų reklamai. Juk lojalus klientas geresnis už dešimt atsitiktinai užklydusių“, – sako A. Chudinskis.

Klientas nori aiškumo

Dažnai apsilankęs įmonės interneto svetainėje ne iš karto supranti, ką ši įmonė siūlo. Kartais neaiškumo jausmas neapleidžia net ir perskaičius skyrelius: „Apie mus“, „Misija“ ar Vizija“.

„Paklauskite savęs, koks jūsų gyvenimo tikslas? Jeigu į šį klausimą negalite atsakyti vienu sakiniu, ko gero, nežinote ar nesate apsisprendę, kas gi jums svarbiausia. Įmonės tikslai taip pat labai svarbūs, todėl apsilankius jūsų svetainėje turi būti aišku, kokia yra šios įmonės esmė, kam skiriate daugiausia dėmesio. Kitaip žmonės nesupras, kam jus visa tai darote“, – paaiškina A. Chudinskis.

„Žmonės dievina tuos, kurie žino, ko siekia ir kodėl tai daro. Pavyzdžiui, aš kuriu išskirtinį svetainių dizainą. Tai mano aistra. Tik tiek. Tai viskas, ką pasakau. Aš neprogramuoju. Kam lįsti ten, kur gerai dirba kiti? Jeigu ilgai žmogui pasakosi apie tai, kokie yra jūsų gyvenimo arba įmonės tikslai, jis jų tikrai neįsimins ir negalės apie jus papasakoti draugams“, – vieną iš reklamos iš lūpų į lūpas stabdžių įvardija pašnekovas.

Karolina Kondratjevaitė

bznstart 2




There are no comments

Add yours