Kokį socialinį tinklą pasirinkti savo verslui?

Social-media-for-public-relations1

 

commons.wikimedia.org

commons.wikimedia.org

Gera rinkodara – ne vien reklaminiai plakatai (stotelėse arba ant viešojo transporto) ar išmargintos skrajutės, dalijamos praeiviams gatvėse, tai ne tik reklaminiai filmukai ar akcijos. Šiuo metu reklamos specialistai sutartinai linksi galvomis ir tikina, kad norint neatsilikti nuo besikeičiančių šiuolaikinių žmonių gyvenimo būdo, poreikių ir įpročių būtina įvertinti ir išnaudoti (tik augančią) socialinių tinklų svarbą – socialinę rinkodarą. „Jei reikia, tai reikia. Tačiau kokį socialinį tinklą pasirinkti?“ – paklausiau Mykolo Romerio universiteto lektoriaus, „Digital Academy“ steigėjo ir partnerio Aurimo Pauliaus Girčio.

Lyderis – „Facebook“

Anot A. P. Girčio, Lietuvoje „Facebook“ yra populiariausias. „Verslininkams, kurie orientuojasi į Lietuvos rinką, analogų sunkiai surasi, – įsitikinęs internetinės rinkodaros specialistas. – Jei kalbėtume apie rinkų užkariavimą slavų kraštuose: Rusijoje, Baltarusijoje, reiktų rinktis socialinį tinklą „Vkontakte“. Pastarasis veikia panašiai kaip ir „Facebook“, – paaiškina A. P. Girčys.

flickr.com pav.

flickr.com pav.

„Jei jūsų tikslas Europa ar JAV rinka, naudokite „Twitter“. Žvelgiant iš įmonės pozicijų, „Twitter“ suteikia galimybę įmonei kur kas lengviau sekti prekių ženklo populiarumą, nes visos žinutės šiame tinkle yra viešos. „Facebook“ gali analizuoti tik savo puslapio duomenis (angl. page data), o tai tėra labai maža dalis visų įmonei reikalingų duomenų“, – paaiškina pašnekovas.

„Kitas JAV paplitęs (ir vis labiau populiarėjantis) socialinis tinklas – „Pinterest“. Manoma, kad pastarasis ne tik pigesnis, bet ir kokybiškesnis už „Facebook“, tiesa, veikia kiek kitaip“, – sako A. P. Girčys.

„Facebook“ – puikiai tinka tikslinei auditorijai ir tiksliam vartotojų segmentui nustatyti. Pavyzdžiui, parduoti drabužius nėščioms moterims arba svetainės baldus jaunavedžiams, – socialinio tinklo „Facebook“ pranašumą įvardija pašnekovas. – Visa bėda ta, kad vertinant visumą srautas „Facebook“ e. komercijoje – gana nekokybiškas. Žinoma, kiek geresnis nei reklamos naujienų portaluose, tačiau abiem atvejais žmonės nebus linkę leisti pinigų“, – tikina pašnekovas.

Anot A. P. Girčio, „Facebook“ nepakeičiamas, kai tereikia paspausti vieną ar kitą mygtuką, parodyti filmuką, palyginti nuotraukas ar išrinkti nugalėtoją. „Tai puikus kanalas įvairiai veiklai, tik ne siekiant skatinti pirkti“, – įsitikinęs pašnekovas.

Universalus sprendimas

„Siūlyčiau gana paprastą ir suprantamą socialinio tinklo pasirinkimo schemą, t. y. naudoti „Facebook“, siekiant pritraukti atitinkamą, sėkmingai jūsų veiklai (teikiamoms prekėms ar paslaugoms) reikalingą vartotojų segmentą, tuomet pridėti juos į „Google“ pakartotinės rinkodaros sąrašą ir transliuoti reklamą per GDN, „Youtube“ arba tiesiog paprastą paiešką“, – patarimu pasidalija A. P. Girčys.

Karolina Kondratjevaitė

bznstart 2




There are no comments

Add yours