Patarimai kaip padidinti elektroninio verslo pardavimus

elektroniniai pardavimai
sxc.hu nuotr.

sxc.hu nuotr.

Prekiaujantieji internetu žino, kad vien turėti elektroninę parduotuvę nepakanka – reikia ją nuolatos tobulinti ir populiarinti, kad verslas plėtotųsi ir kad parduodamomis prekėmis ar teikiamomis paslaugomis domėtųsi vartotojai.

Elektroninių parduotuvių nuomos paslaugas Lietuvoje teikiančio portalo Freeshop.lt komanda pateikia patarimų, kaip nepasiklysti reklamos rinkos džiunglėse ir įvertinti, koks reklamos kanalas elektroniniam verslui efektyviausias ir gali padidinti pardavimus.

Reklaminės žinutės svarba

Galvojant apie reklamą, pirmiausia reikia apgalvoti reklaminę žinutę, kuria bus siekiama atkreipti pirkėjo dėmesį. Svarbu ne tik, kas siūloma, bet ir kuo esate patrauklesni už kitus, kodėl pirkėjas turi pasirinkti būtent Jus.

Gal galėsite greičiau pristatyti prekę, gal pasiūlysite gerą kainą, gal išskirtinę kokybę? O gal pirkdamas prekę pirkėjas gaus dovanų. Taigi svarbiausia – pasiūlymas.

Taip pat reikėtų pasirinkti reklamos būdus, kuriais pasieksite pirkėjų auditoriją. Internetiniam verslui labiausiai tinkama reklama internete, kadangi ją lengva įvertinti – paskaičiuoti, kiek kainuoja vienas pardavimas ar vienas klientas.

Vienas populiariausių reklamos būdų internete – skelbimų publikavimas skelbimų svetainėse. Svarstote, kurias svetaines pasirinkti reklamai? Pasitelkite į pagalbą puslapių reitingavimo sistemas, pavyzdžiui, Audience.lt, kurios parodys, kokie portalai yra lankomiausi.

Kuo didesnis lankomumas, tuo didesnė tikimybė, kad Jūsų skelbimą pamatys daugiau žmonių ir, žinoma, iš skelbimo ateis į Jūsų svetainę. Jeigu skelbimų svetainė yra aukštai reitinguojama „Google“ paieškos rezultatuose pagal tam tikrus raktinius žodžius, didelė tikimybė, kad Jūsų skelbimas bus rodomas pakankamai aukštai ir sulauks papildomų lankytojų.

Kai kurios svetainės, pavyzdžiui, Skelbiu.lt, rodo kiekvieno skelbimo parodymų ir peržiūrų statistiką. Iš šių duomenų galite matyti, ar Jūsų skelbimas aktualus ir matomas.

Reklaminiai skydeliai

Norėdami vizualesnės reklamos, išbandykite reklaminių skydelių paslaugą – spalvoti, judantys reklaminiai skydeliai tikrai atkreips pirkėjų dėmesį. Mokama už reklaminio skydelio paspaudimus, parodymus arba tam tikrą reklamos transliavimo laikotarpį, kai Jūsų reklama rodoma svetainės nustatytu režimu.

Šios reklamos formos atveju labai svarbi reklaminė pozicija bei jos kaita su kitomis reklamomis. Taip pat nepamirškite tikslinės auditorijos, į kurią orientuojatės, bei savo biudžeto, kurį galite skirti reklamai.

Tinkamiausias būdas pasireklamuoti tiems, kas gali pasiūlyti nemažą skaičių prekių už sumažintą kainą, yra grupinių apsipirkimų svetainės. Pavyzdžiui, grupinių pardavimų portale Kartu.lt per dieną parduota daugiau nei 100 dviračių. Tokios akcijos trunka nuo 2 iki 5 dienų. Standartiškai akcijos metu Jūs mokate komisinį mokestį už pardavimus ir parduodate prekes sumažinta kaina. Šis reklamos būdas patrauklesnis už reklaminių skydelių reklamą, nes mokate už pardavimus. Be to, tokios svetainės būna suinteresuotos daugiau parduoti.

Reklama forumuose ar tinklaraščiuose

Galima savo elektroninę parduotuvę reklamuoti įvairiuose forumuose ar tinklaraščiuose. Juose renkasi grupės žmonių, kurie diskutuoja tam tikromis jiems aktualiomis temomis. Tai nereiškia, kad turite kurti atskiras temas, kurios praneštų apie Jūsų paslaugas.

Čia svarbiausia diskutuoti ir reikiamu metu ir reikiamoje vietoje patarti, netiesiogiai siūlant rasti daugiau informacijos Jūsų svetainėje. Pavyzdžiui, prekiaujate miegmaišiais, o forume žmonės diskutuoja, kad atėjus vasarai nežino, kokį miegmaišį išsirinkti. Čia galite patarti, juk žinote miegmaišių ypatybes.

Socialiniai tinklai patogūs vykdant akcijas, žaidimus, pranešant naujienas, skatinant diskusijas tam tikromis temomis. Jie leidžia suburti savo klientus į vieną grupę ir juos lengvai pasiekti. Juk, pavyzdžiui, „Facebook“ patikrinamas beveik kasdien.

Yra galimybė pirkti reklamą, kuri siūlys naujiems vartotojams tapti Jūsų grupės gerbėju/fanu. Tačiau svarbu, kad siūloma prekė ar paslauga būtų žmogui aktuali ir reikalinga, atitiktų tam tikrą amžiaus grupę.

Reklama „Youtube“

Sparčiai populiarėjantis reklamos kanalas – „Youtube“ – yra gerai reitinguojamas per „Google“. Trumpi videosiužetai apie įmonę, jos prekes ar paslaugas leidžia pirkėjams susidaryti nuomonę apie jos patikimumą. Filmukuose galima pateikti įvairią informaciją, instrukcijas, klientų atsiliepimus. Juose gali būti grafikos ir humoro elementų, kurie žinutę padarytų patrauklesnę. Žinutė turi būti trumpa ir aiški, ne ilgesnė nei 3 min.

Internetas nebeįsivaizduojamas be „Google“ paieškos varikliuko. Jei žmogus ko nors ieško, jis ieško „Google“. Norint, kad Jūsų svetainė būtų reitinguojama kuo aukščiau, būtina, kad ji būtų optimizuota paieškos sistemoms. Tie, kam organiškai pritraukti klientų nepakanka, perka „Google Adwords“ reklamą, kuri leidžia rodyti reklamą tik tikslinei auditorijai ir pagal tikslinius raktažodžius.

Naujienlaiškiai

Jei turite klientų bazę, galima ją panaudoti naujienlaiškiams. Kol bazė nedidelė, naujienlaiškius galėsite išsiųsti ir rankiniu būdu, tačiau esant didesnei bazei geriau naudotis naujienlaiškių siuntimo paslaugas teikiančių įmonių paslaugomis ar įrankiais. Tokių paslaugų tiekėjai nuolat stebi, kad jų pašto serveriai nepatektų į brukalų (angl. spam) filtrus, todėl siuntėjas gali būti garantuotas, kad naujienlaiškis pasieks adresatą.

Naujienlaiškyje priminkite klientams apie save, naujienas, akcijas ar dėmesio vertus pasiūlymus. Taip pat naudodamiesi naujienlaiškių siuntimo paslaugomis galėsite maketuoti naujienlaiškius su paveikslėliais, nuorodomis į konkrečias prekes, stebėti išsiųstų naujienlaiškių statistiką.

Naujienlaiškio gavėjas turės galimybę jo atsisakyti, todėl išvengsite klientų priekaištų dėl nepageidaujamų gauti naujienų.

Jei jau nusprendėte, kaip reklamuositės internete, būtinai iš anksto apgalvokite, kaip apskaičiuosite ir įvertinsite rezultatus. Internetinių puslapių analizės sistemos, pavyzdžiui, „Google Analytics“, leidžia stebėti svetainės lankomumo statistiką. Iš tų duomenų galite matyti, kokia buvo reklamos kampanijos nauda – padidėjęs klientų srautas, svetainės puslapių, pasiūlymų peržiūra, padidėję pardavimai ir kt.

Yra daug reklamos formų

Jei sunku pačiam imtis reklamos, visada galima kreiptis į reklamos agentūras, kurios gali suplanuoti įvairias reklamines kampanijas pagal Jūsų biudžetus. Be to, egzistuoja ir kitos reklamos formos: spauda, radijas, televizija, reklamos stendai parduotuvių vitrinose, gatvėse, autobusuose ar greitkeliuose, rekomendacijos ir daug kitų.

Vieno reklamos būdo pabandymas ir patirta nesėkmė nereiškia, kad Jūsų prekė nepatraukli. Gal reikia pergalvoti pasiūlymą, gal peržiūrėti pasirinktą reklamos būdą. Taip pat reikia nepamiršti, kad laikui bėgant reklamos efektyvumas gali mažėti. Pavyzdžiui, svetainėje lankosi tie patys vartotojai, kurie jau matė Jūsų reklamą ir jiems nebėra aktualu užeiti į Jūsų svetainę vėl ir vėl. Todėl reikia stebėti reklamos kampanijos eigą ir bandyti ją atnaujinti.

Nėra vienos formulės, kokį būdą ar jų kombinaciją rinktis. Svarbiausia nepamiršti, ką parduodate, kokia yra jūsų tikslinė rinka, ar pasirinktu reklamos būdu pasieksite savo pirkėją. Taip pat reikia bandyti įvertinti, ar išlaidos reklamai atsiperka, ar auga pardavimai.

verslo savaite




There are no comments

Add yours