SEO terminai, kuriuos reikėtų žinoti

SEO cybertraide.com
nuotr. cybertraide.com

nuotr. cybertraide.com

Interneto svetainės poreikis šiame amžiuje jau nebesvarstytinas. „Jei turite savą verslą, teikiate paslaugas ar gaminate produkciją – vadinasi, nusprendėte tapti aktyviais rinkos dalyviais. Kaip automobilis, kuris nuveža iš taško A į tašką B, taip ir interneto svetainė padeda „vežti“ verslą internete. Tačiau vien interneto svetainės neužtenka, reikia tapti matomais. Čia į pagalbą ateina SEO“, – aiškina įmonių „SEO Akademija“ ir „SEO Mama“ įkūrėja bei interneto rinkodaros lektorė Evelina Tamulaitienė. Net 14-os metų patirtį interneto rinkodaros srityje turinti pašnekovė noriai sutiko papasakoti, kas yra SEO ir kam jis reikalingas.

SEO?

Anot E. Tamulaitienės, bene dažniausiai žmonių SEO specialistams užduodamas klausimas yra: „Ar jūs skelbiate puslapius „Google“?“. „Žinoma, aš atsakau taip. Tik išgirdus šį atsakymą, žmogui kyla poreikis išsiaiškinti visą SEO procesą“, – tikina pašnekovė.

SEO (angl. search engine optimization) – tai paieškos sistemų optimizavimas. „Kam to reikia? Bandysiu paaiškinti paprastai: būna, sulaukiu klientų skambučių, iš kurių galima suprasti, kad žmogui, plaukiojančiam, pavyzdžiui, gamybos ar pramonės srityse, SEO atrodo it kažkokių kodukų „sumetimas“ į puslapį. O atlikus šį veiksmą kliento interneto svetainė kone per dieną tampa matoma „Google“ paieškos sistemos pirmame lape. Tai netiesa“, – užtikrina E. Tamulaitienė.

Svetainės optimizavimas paieškos sistemoms – tai procesas, susidedantis iš konkrečių vienas kitą papildančių etapų, kur pagrindinis darbas susijęs su interneto svetainės turiniu, informacijos apie kliento verslo veiklos interneto svetainę valdymu, tekstų kūrimu ir šios tekstinės informacijos išplatinimu internete. Pašnekovė tikina, kad SEO galima pavadinti ir tiesiog dar vienu nauju, naujos kartos rinkodaros įrankiu.

„SEO įgyvendinimo procesas realizuojamas per tam tikrą laiką. Žiūrint, kokie yra SEO specialisto įgūdžiai, užimtumas ir pan. Pavyzdžiui, www.seomama.lt visą SEO projektą įgyvendina per 1–5 savaites“, – sako E. Tamulaitienė.

Kas yra „Google“ ir kaip ji susijusi su SEO?

Visiems aišku, kad „Google“ – paieškos sistema. Čia galime rasti viską, tačiau ką daryti, kad suvedus raktines verslo paieškos frazes interneto svetainė atsirastų pirmuosiuose „Google“ puslapiuose? „Tam yra SEO. Ir „Google“ apie tai žino, – šypteli pašnekovė. – Būtent dėl šios priežasties „Google“ kas mėnesį išleidžia paieškos robotus, tikrinančius svetaines pagal pačius įvairiausius kriterijus, norėdami sužinoti, ar svetainės atitinka paieškas. Kai kas į „Google“ robotus žiūri kaip į gąsdinimus, esą, štai dabar mano interneto svetainė bus nuridenta į patį paieškos galą ir visas svetainių optimizavimo poreikis subliukš kaip muilo burbulas! Tačiau nereikia pamiršti, kad tvarkingos interneto svetainės visada bus madingos“, – užtikrina E. Tamulaitienė.

Norint nepasiklysti paieškos sistemų rinkodaros pasaulyje, susidarykite rinkodaros kalendorių kiekvienai svetainei, kurią administruojate.
E. Tamulaitienė

Anot jos, tvarkingai užpildyta (t. y. laikantis visų turinio valdymo sistemos galimybių) svetainė negali trukdyti paieškos sistemai. „Čia kaip policininkas gatvėje. Ar jis trukdo? Priešingai, galima ramiai eiti gatve, jei tik pats nesi pažeidėjas“, – paaiškina SEO specialistė.

Terminai kelionėje į populiarumą

„Google PageRank“ – tai „Google“ paieškos kriterijus, nurodantis kiekvieno individualaus puslapio populiarumą skalėje nuo 0 iki 10. „Nors „Google“ reguliariai atnaujina „PageRank“, tačiau viešai rezultatus skelbia tik maždaug kas tris mėnesius“, – sako E. Tamulaitienė.

Kartais „Google“ rodo skirtingus „PageRank“ rezultatus skirtingiems asmenims. „Taip yra dėl to, kad „Google“ turi daug duomenų centrų, išdėstytų skirtingose vietose, todėl praeina šiek tiek laiko, kol visi duomenų centrai būna atnaujinti, kai atnaujinamas „Google PageRank“, – aiškina pašnekovė. Anot SEO specialistės, būdas, kaip padidinti „Google PageRank“, yra kitose svetainėse turėti nuorodų į savo puslapį. „PageRank“ skaičiuojamas pagal nuorodų skaičių skirtinguose puslapiuose. „Reikšmingi, aukštos kokybės tinklalapiai gauna aukštesnį „PageRank“ vertinimą, o jis lemia tai, kaip bus pateikiami paieškos rezultatai. Tinklalapių indeksavimo dažnis priklauso nuo puslapio svarbos ir naujumo, taip pat „PageRank“ – svarbus kriterijus siekiantiesiems, kad „Google“ paieškos vorai sugrįžtų į puslapį“, – paaiškina E. Tamulaitienė.

„Alexa Rank“ arba reitingas „Alexa“ – tai interneto svetainių lankomumo kriterijus. „Reitingas „Alexa Rank“ apskaičiuojamas analizuojant „Alexa Toolbar“ vartotojų naudojimąsi žiniatinkliu. Įprasta, kad kuo mažesnis reitingas „Alexa“, tuo didesnis internetinio puslapio lankomumas“, – sako pašnekovė. Pavyzdžiui, jeigu į puslapį ateina 5–10 žmonių per dieną, jo reitingas „Alexa“ bus maždaug 7 000 000, o puslapio, kurio lankomumas 100–120 žmonių per dieną, reitingas bus 2 000 000.

Raktinių žodžių tyrimas

„Tiek SEO projekte, tiek kiekvienam asmeniui, kuris turi idėją pradėti prekių ar paslaugų prekybą internete, patartina atkreipti dėmesį į elementarų rinkos ištyrimą. Galite pasitelkti informacijos naršymo priemones ir pasinaudoti paieška „Google“ ar kitoje paieškos sistemoje, žiūrint, kokioje rinkoje ketinate plėtoti veiklą“, – pataria E. Tamulaitienė.

Rinkos tyrime, ypač jeigu verslo idėja sutelkta į prekybą internete, gali būti naudinga „Google“ raktinių žodžių planavimo priemonė, parodanti, kiek vartotojų per nustatytus mėnesius ieškojo pagrindinio planuojamos veiklos raktinio žodžio. „Tarkime, planuojate prekiauti atsivežtomis statybinėmis medžiagomis. Pasinaudoję raktinių žodžių tyrimu, galėsite sutaupyti daug savo laiko ir pinigų, nes tai padės susidaryti tikrą vaizdą apie panašaus verslo padėtį internete“, – sako pašnekovė.

SEO vs „Google AdWords“

Anot E. Tamulaitienės, klientai linkę painioti SEO ir „Google AdWords“ reklamą. Pašnekovė pabrėžia, kad „Google AdWords“ – laikinas reklamos įrankis, kuriam reikia nuolatinių investicijų, t. y. atsižvelgiant į tai, kiek lėšų nuspręsite skirti už paspaudimus per dieną, tiek laiko jūsų projektą rodys paieškos rezultatuose. „Google AdWords“ reklamą rekomenduočiau trumpalaikiams projektams, kai reikia greitai ir neilgam išreklamuoti produktą ar paslaugą“, – sako E. Tamulaitienė.

SEO – ilgalaikė investicija. „Kartą investavus į kruopštų tinklalapio optimizavimą, ateityje investicijų gali neprireikti visai. Nebent jūsų veiklos sritis labai konkurencinga (pavyzdžiui: baldai, kosmetika, drabužiai). Tokiu atveju kas kelis mėnesius reikės prižiūrėti projektą ir pakartoti kai kuriuos SEM veiksmus. SEO – tai investicija planuojantiesiems“, – apibendrina pašnekovė.

SEM

SEM (angl. search engine marketing) – tai paieškos sistemų rinkodara. Anot E. Tamulaitienės, tai kūrybiškiausia SEO projekto dalis, kurios metu (prieš tai sutvarkius interneto svetainės tekstus tiek išorėje, tiek viduje) galvojamos idėjos, kaip pateikti informaciją apie svetainę ir kur pateikti. Paprastai tariant, pėdų internete mėtymas legaliais žingsniais.

„Tai ir e. nuorodų tinklo generavimas, darbas su socialiniais tinklais „Facebook“, „Google+“, „Twitter“, „Linked’In“, „Pinterest“ ir kt., tinklaraščių kūrimas, skelbimų, diskusijų forumuose, apklausų internete, „Youtube“ reprezentacinių filmukų kūrimas. Šiuo etapu labai svarbu komentarų suvaldymas, t. y. įvaizdžio internete vadyba. Prie SEM etapo pritraukiami ir viešieji ryšiai. Svarbu mokėti parengti straipsnį, kuris būtų įdomus didžiųjų portalų skaitytojams. Geras, kokybiškas straipsnis – tai trejopa nauda: vertė skaitytojams, įvaizdis jums ir reitingo nauda jūsų svetainei“, – žiniomis dalijasi E. Tamulaitienė.

Norint nepasiklysti paieškos sistemų rinkodaros pasaulyje, E. Tamulaitienė pataria susidaryti rinkodaros kalendorių kiekvienai svetainei, kurią administruojate. „Tai leis tikslingai optimizuoti savo svetainę“, – sako ji.

bznstart 2




There are no comments

Add yours